Kvalitní spánek a libido spolu souvisí více, než si myslíte!

Kvalitní spánek a libido spolu souvisí více, než si myslíte!

AdobeStock_255808781

Nedávno jsme v nejmenovaném bulvárním plátku četli: “Nedostatek spánku může způsobit impotenci”. To zní pěkně strašidelně, že? Hlavně když vezmeme v úvahu poměrně běžné spánkové deficity u velké části naší populace. Jako výrobci produktů pro zkvalitnění milostného života máme svůj názor, a proto si dnešním článkem uděláme jasno v tom, jak nekvalitní či nedostatečný spánek hrátky v posteli ovlivňuje.

Dnešním čtením začínáme sérii článků o tom, jak pečovat o svoje zdraví tak, aby milostný život fungoval bez problémů, či bez potřeby zobání pilulek a mohli jste si naplno užívat až do pokročilého věku. Jak jsme nakousli v úvodu - první ze série bude věnován hlavně spánku. Víte totiž, že dle nejnovějších studií už každý čtvrtý člověk nespí kvalitně a dostatečně?

„Chodím spát kolem půlnoci a budík mi zvoní v šest.” - to je běžný scénář českých ložnic. Jen se zeptejte svých kolegů a přátel, zde není potřeba žádného unikátního výzkumu. O tom, jak to souvisí s jejich milostným životem vám již samozřejmě neřekne nikdo z nich. 

Co říkají lékaři? “Lidé si rozhodí spánkový režim vyspáváním o víkendech, kofeinem nebo alkoholem. V práci poté nepodávají dobré výkony, začnou se bát další noci, že se zase dobře nevyspí. Nastupuje stres ze spaní a s ním začíná začarované kolečko…”

A protože je sex se spánkem více propojený, než si sami myslíte - nejen z důvodu, že se provozuje nejčastěji na stejném místě, musí se nedostatek na jedné straně odrazit na druhé. Nejlepší a pozitivní zprávou je stejné fungování i opačně. Pracujte na kvalitním a pravidelném spánku a garantujeme, že přijde i mnohem větší chuť na sex. Tím se značně uleví od stresových hormonů a vy se kýženě vymotáte z onoho začarovaného kruhu. Pojďme však hezky popořadě!

 

Spánková hygiena

  • s příchodem večera vynechejte kávu, zelený čaj a energetické nápoje
  • ložnici využívejte jen pro spánek a pohlavní život
  • žádné kouření a alkohol před spaním
  • 2 hodiny před spaním odložte notebook i mobil, eliminujte modré světlo
  • dejte si slib, že večer nebudete řešit žádné problémy a starosti
  • choďte spát ve stejný čas, pravidelnost je základ i o víkendu
  • zařaďte do svého dne pravidelné meditace, pouštějte si před spaním relax. hudbu
  • pořiďte si závěsy, tma v ložnici je základ 

 AdobeStock_255809284

Pokud takovou hygienu začnete dodržovat, máte nejvyšší procento zvýšení kvality spánku a s tím i libida. Zaměřit by se na všechny body bez výjimky měly hlavně ženy v menopauze - ty mají problémy se spánkem přímo spojené se sexuálními potížemi. Jedna zahraniční studie dokonce uvádí, že dostatek kvalitního spánku vede k lepšímu prokrvení pohlavních orgánů a tudíž i intenzivnějšímu vzrušení. O hladině testosteronu u mužů ani nemluvě - přes noc bude endokrinní systém doslova “makat” naplno, když začnete naši doporučenou hygienu dodržovat. 

A co dělat, pokud ani naše tipy nepřinesou noci plné snů, odpočinku a regenerace? Než se vydáte k lékaři, vyzkoušejte třeba doplněk stravy Melatonin, látku tělu vlastní, chemicky označovanou jako 5-methoxy-N-acetyltryptamin. Melatonin je totiž jedním z nejdůležitějších spánkových regulátorů, ale jeho tvorba se s narůstajícím věkem postupně snižuje. Zajímavým tlumivým neurotransmiterem je GABA, neboli kyselina gamaaminomáselná - i tento doplněk můžete vyzkoušet, má navíc spoustu dalších benefitů.

ZAKOUPIT MELATONIN MŮŽETE V HORNÍM MENU: DALŠÍ PRODUKTY